Facebook face prea puțin, prea târziu, împotriva fraudării alegerilor: noua promisiune

de: Alexandru Puiu
12 10. 2020

Facebook câștigă o avere datorită alegerilor prezidențiale din SUA. Din acest motiv, va amâna până în ultimul moment întreruperea reclamelor politice.

La fel ca în 2016, alegerile de pe 3 noiembrie din Statele Unite ale Americii vor fi influențate semnificativ de reclamele de pe Facebook, grupurile de propagandă și știrile false care se propagă într-o manieră eficientă pe cea mai mare rețea de socializare. În timp ce Twitter a refuzat să mai afișeze reclamele politice de orice fel, Zuckerberg se îmbogățește.

În urma presiunii organizațiilor non-guvernamentale, dar și a utilizatorilor, Facebook a decis să întrerupă reclamele politice de orice fel începând cu seara închiderii secțiilor de votare. Decizia va intra în vigoare pe 3 noiembrie pentru o perioadă limitată de timp, fără o mențiune explicită legată de momentul în care acestea vor reveni pe platformă.

Deși momentul ales pare un pic ciudat, dacă te gândești că alegerile se vor fi încheiat, realitatea americană este un pic mai complexă în acest an. Pentru că foarte mulți americani vor vota prin corespondență, iar numărarea acelor voturi va începe abia a doua zi după încheierea scrutinului, este posibil să dureze câteva zile, dacă nu chiar și câteva săptămâni până când vom avea un rezultat final al alegerilor. În acest context, este foarte probabil ca dezinformarea pe Facebook să explodeze în acea perioadă.

”Deși reclamele reprezintă un mod important de exprimare a vocii, plănuim să întrerupem afișarea tuturor reclamelor politice, electorale sau pe probleme sociale în SUA după ce se închid secțiile de votare pe 3 noiembrie, pentru a reduce oportunitățile de confuzie și abuz.”, a afirmat Guy Rosen, directorul Facebook responsabil de integritate, într-o postare pe blogul oficial al companie.

De asemenea, în acea perioadă utilizatorilor li se va atrage atenția să nu crează în rezultatele provizorii la alegeri. Vor primi notificări prin care li se atrage atenția că voturile încă se mai numără, după cum e poate vedea în capturile de ecran de mai jos, de pe Facebook și Instagram. Vizavi de ineficiența companiei conduse de Mark Zuckerberg, este important de reținut că în urmă cu vreo săptămână oficialii gigantului au promis că vor întrerupe reclamele politice în săptămâna premergătoare alegerilor. S-au răzgândit.